Blog

In gesprek met Director of Guest Experience Nicoline

20 Jul 2022  |  Backstage

Bij Eden Hotels draait het om mensen. Om de mensen die bij ons komen overnachten, maar natuurlijk ook om die bij ons werken. Daarom bieden we naast hele toffe benefits bij Eden Hotels ontzettend veel doorgroeimogelijkheden. En daar is onze Director of Guest Experience Nicoline (41) het levende bewijs van.  

Van Duty Stagiaire tot Director of Guest Experience

Dat de van origine Friese Nicoline het hotelvak in wilde, wist ze al op jonge leeftijd: 'Ik bouwde vroeger ons huis om tot restaurant en lobby, en onze slaapkamers werden hotelkamers. Zo kon ik uren spelen. Ook heb ik ooit een hotel zelf getekend, met als droom dat ik dat hotel ooit nog eens zou gaan bouwen.' En hoewel Nicoline dan misschien geen hotel heeft gebouwd, heeft ze wel flink aan haar carrière gebouwd. Enne; gelukkig voor ons deed ze dat binnen de Eden familie.

"Ik kan mijn passie voor gastvrijheid helemaal in mijn functie kwijt."


Als Director of Guest Experience bij Eden Hotels buigt Nicoline zich over alles wat met de ervaring van gasten te maken heeft. Van het bewaken van de gastenfeedback tot de kwaliteit van en binnen de hotels. 'Ik mag over veel dingen meedenken en mijn passie voor gastvrijheid, gasten een waanzinnig verblijf geven bij Eden Hotels, kan ik hierin helemaal kwijt.' Maar deze rol bekleedde ze natuurlijk niet meteen. Het was tijdens haar opleiding aan de Hoge Hotelschool Leeuwarden dat Nicoline voor het eerst kennismaakte met Eden: 'Ik begon als Duty stagiair bij het American hotel, want ik wilde per se een Nederlandse stage. Ik hoopte dat ik zo na mijn stage in een hotel kon blijven werken. Toen het hotel onderdeel van Eden Hotels werd, ben ik meegegaan.'

Elke kans aangrijpen

Een jaar na haar Duty stage bij het American Hotel (nu: Hard Rock Hotel Amsterdam American), had Nicoline al een functie als Front Office Supervisor te pakken. De jaren die volgden zou Nicoline nog rollen als Assistant Manager bij het Savoy Hotel Rotterdam worden, Resident Manager bij Crown Hotel Eindhoven en General Manager bij Babylon Hotel Den Haag - gevolgd door General Manager bij Savoy Hotel Rotterdam. Een imponerende loopbaan dus, maar hoe heeft Nicoline dat nu precies voor elkaar gekregen? 'Plezier in je werk en passie voor het vak is het allerbelangrijkst. Het is keihard werken, maar ik wist al jong wat ik "later wilde worden". Ik wilde voor mijn dertigste een hotel runnen. Ik heb dit bespreekbaar gemaakt en laten zien dat ik het in me had. Ik besef dat ik ook echt wel kansen heb gekregen, en ik heb deze altijd met beide handen aangegrepen. Ik heb bijvoorbeeld twee jaar lang van Den Haag naar Eindhoven gereden voor de functie van Resident Manager. Je zult dus soms compromissen met jezelf moeten sluiten, maar ik heb dit met hart en ziel gedaan om te komen waar ik nu ben.'

Nicoline destijds als General Manager Savoy Hotel Rotterdam

Het familiegevoel en leermomenten

Waarom Nicoline al die tijd bij Eden Hotels is gebleven, heeft niet alleen met kansen te maken, maar ook met de sfeer binnen het bedrijf. 'Als ik over Eden praat, dan praat ik over een familie. Over de Eden familie, waarin ik me thuisvoel en waarbij ik thuis hoor. Ik ben bij Eden als jonge meid begonnen en opgegroeid als vrouw. Ik heb zoveel mogen zien en zoveel kansen gekregen, omdat ik me altijd keihard heb ingezet voor de groep. Het gevoel dat iets klopt, heb ik enorm sterk bij Eden. Daarnaast vind ik het enorm bijzonder tot wat Eden Hotels zich heeft ontwikkeld waar ze nu staat, en dat Meneer Dijkstra (red. oprichter Sjoerd Dijkstra) zijn stempel en visie op gastvrijheid zodanig de hotelgroep heeft kunnen laten doorsijpelen.'

"Ik ben bij Eden als jonge meid begonnen en opgegroeid als vrouw."

Met zo'n imponerend carrièrepad, kun je je voorstellen dat Nicoline nogal wat memorabele momenten kan opnoemen. Toch steekt één er voor haar met kop en schouders bovenuit: 'Ik weet nog dat ik als stagiaire achter de balie stond en Meneer Dijkstra in gesprek was met ontevreden gasten. Hij zorgde ervoor dat ze alsnog heel tevreden het pand verlieten. Hij leerde mij toen dat we er bij Eden Hotels echt alles aan moeten doen om gasten blij te maken. Dat wist ik natuurlijk wel, maar de betrokkenheid van hem was zo vanzelfsprekend en elke gast was zo belangrijk voor hem. Dat vond ik een ontzettend mooi en leerzaam moment.'

Tip van Nicoline

Als we Nicoline vragen naar haar tip aan collega's die nog maar net komen kijken, is Nicoline helder: 'Maak kenbaar wat je dromen en ambities zijn. Zolang niemand dit van je weet, kan ook niemand je helpen. Besef daarnaast dat je met niks doen ook niks bereikt. Je zult dus echt hard moeten werken, ook soms op momenten dat anderen vrij zijn. Maar als je doet wat je leuk vindt, dan krijg je er energie van en werk je je met plezier naar de top!'

Kom jij ook net als Nicoline de Eden familie versterken? Bekijk snel alle openstaande vacatures.

Deel dit artikel: