Savoy Hotel Rotterdam: Eden Hotels, maar vooral helemaal zichzelf

03 Okt 2018  |  Business

Met een feestelijke moment gaat het Savoy Hotel Rotterdam vanaf vandaag weer verder onder de vlag Eden Hotels. De hotelgroep van de familie Dijkstra, die na de verkoop van de merknaam Hampshire Hotels haar oude naam weer in ere hersteld heeft, legt de nadruk op de individuele hotels en hun lokale karakter.

Eden Hotels bestaat uit veertien hotels in Nederland, waaronder het Rotterdamse Savoy Hotel. Het hotel krijgt niet alleen een nieuwe naam, ook de nieuwe General Manager Simone van der Veen is gestart. Zij krijgt de leiding over een hotel dat weliswaar onderdeel is van Eden Hotels, maar vooral een uniek, lokaal karakter uitdraagt. Een laagdrempelig thuisgevoel, persoonlijke aandacht en de hoogst mogelijke gastvrijheidsstandaard staan daarbij meer dan ooit centraal.

Het gaat om de gast

Het familiebedrijf Eden Hotels is geen merk dat haar naam van de daken schreeuwt. Het gaat namelijk om de gast. Die moet worden verwend – met goede bedden, perfecte service en persoonlijk advies van de medewerkers dat het gevoel geeft bij een vriend op bezoek te zijn. Waar kun je goed winkelen, wat is de nieuwste culturele hotspot en welke lokale tips mag je niet missen? De hotelmedewerkers komen uit de buurt en kennen dus de ins en outs. De hotels voeren hun eigen naam en worden zo teruggeven aan de regio en de General Manager. Zodoende biedt elk hotel haar eigen karakter, sfeer en beleving en is ondertussen onderdeel van de Eden Hotels – een familiebedrijf dat het net even anders gaat doen.

Hotelfamilie

Léon Dijkstra, Directeur van Eden Hotels, is blij dat hij ook in Rotterdam het lokale ondernemerschap centraal kan zetten: “Het begon allemaal in 1947, toen mijn opa een hotel in Tzummarum kocht. Vanaf dat moment was mijn familie, eerst onder leiding van opa Doede, toen van vader Sjoerd en nu van mij, een hotelfamilie. In 1977 kocht mijn vader het Eden Hotel aan de Amstel in Amsterdam en zo kwam Eden voor het eerst bij ons bedrijf binnen. Ik was meteen aan die naam gehecht en we kozen het in 1999 als merk voor onze groep van drie hotels; het Savoy Hotel Rotterdam was ons eerste bedrijf buiten Amsterdam. Dat maakt deze rebranding ook extra bijzonder. Dat Eden Hotels nu, twintig jaar later, veertien hotels omvat vind ik geweldig. We bieden onze gasten echt iets bijzonders op prachtige locaties door heel Nederland. De hotels zijn al jaren onlosmakelijk verbonden met de stad of regio waar ze staan en als onderdeel van Eden Hotels worden ze allemaal lekker eigenwijs, fris en uniek. Zo garanderen we onze gasten de best mogelijke reiservaring!”

Over Eden Hotels

Eden Hotels is een Nederlands familiebedrijf dat bestaat uit 14 eigen hotels met een uniek eigen karakter. De hotels zijn ondergebracht bij drie gerenommeerde hotelmerken: Eden Hotels, Hampshire Hotels en Holiday Inn. Elk hotel is onlosmakelijk verbonden met de buurt en het lokale leven. De twaalf Eden Hotels binnen de totale groep zijn American Hotel Amsterdam, Eden Hotel Amsterdam, Eden Rembrandt Square Hotel Amsterdam, The Manor Amsterdam, The Lancaster Hotel Amsterdam, City Hotel Hengelo, Crown Hotel Eindhoven, Babylon Hotel Den Haag, Designhotel Maastricht, City Hotel Groningen, Oranje Hotel Leeuwarden en Savoy Hotel Rotterdam.