Sonja Boelhouwer treedt toe tot RvC

Eden Hotel Group verwelkomt nieuwe commissaris

03 Nov 2020

Sonja Boelhouwer is per 1 november toegetreden tot de Raad van Commissarissen (RvC) van Eden Hotel Group. Zij is Directeur Winkels & Franchise bij Albert Heijn en bekleedde de afgelopen twintig jaar verschillende posities bij Ahold Delhaize in binnen en buitenland. De RvC van Eden Hotel Group bestaat naast Sonja Boelhouwer uit Jan ten Kate (voorzitter), Chris de Ruyter van Steveninck (financiën) en Marrianne Groeneveld (personeelszaken en aanspreekpunt).

Liefde voor gasten

Boelhouwer startte haar carrière in de hospitality industry en werkte zowel in Nederland als ver daarbuiten. Daarna zette ze haar liefde voor gasten om naar liefde voor klanten en ging aan de slag bij Ahold Delhaize. Daar deed ze ruime ervaring op operationeel niveau, momenteel is ze Directeur Winkels & Franchise bij Albert Heijn. Sonja Boelhouwer over haar aanstelling: “Waar ik in de retail al snel achter kwam, is dat het managen van een winkel veel overeenkomsten heeft met het aansturen van een hotel. Of het nu gaat om gasten of om klanten – dat is waar de focus ligt. Het hotelwezen is mij altijd blijven boeien en ik kan niet wachten om me weer te verdiepen in de branche!”

Over Eden Hotels

Eden Hotels is een echt Nederlands familiebedrijf dat al sinds 1947 een lokale beleving en blijvende herinneringen biedt. Een groep van dertien, binnenkort veertien, unieke stadshotels waar niet alleen alle basics dik in orde zijn, maar ook gastvrijheid en plezier de belangrijkste pijlers vormen. Eigenwijs, persoonlijk, fris en uniek: zo kenmerken alle Eden Hotels zich. De hotelgroep bestaat uit het Hard Rock Hotel Amsterdam American, The Lancaster Hotel Amsterdam, Eden Hotel Amsterdam, The Manor Amsterdam, City Hotel Hengelo, Crown Hotel Eindhoven, Holiday Inn Eindhoven, Babylon Hotel Den Haag, Designhotel Maastricht, City Hotel Groningen, Oranje Hotel Leeuwarden, The ED Amsterdam en het Savoy Hotel Rotterdam. Zie ook www.edenhotels.nl of bekijk de individuele hotelwebsites.