Ons verhaal

Geschiedenis

Van toen naar nu...

Toen ...

“Ik ga zeker niet de horeca in.” is wat Sjoerd Dijkstra als jongen altijd zei. Hij groeide op in het goedlopende café van zijn ouders, onder de hoede van zijn grootvader van wie hij de handelsgeest denkt te hebben gekregen. Het Wapen van Barradeel in Tzummarum uit 1791 wordt in 1947 gekocht door Doede Dijkstra, de vader van Sjoerd Dijkstra en opa van Léon Dijkstra. Sjoerd zette zijn eerste stappen in het horecavak door – tegen heug en meug – het ijscokarretje aan het strand van de Waddenzee te bemannen. 

In 1955 werd de zaak verkocht en een hotel in Groningen geopend. Sjoerd Dijkstra koos ervoor om in een winkel te werken, maar toen zijn vader plotseling overleed had hij als enig kind geen keus: hij moest zijn moeder helpen in het hotel. Dit merkt de start van een tijdperk in de horeca. Toen het hotel in Groningen werd verkocht en Hotel Dijkstra in Zwolle werd geopend sloeg Dijkstra aan het verbouwen. Het hotel werd een groot succes en al snel liet een projectontwikkelaar zijn oog vallen op het pand. Sjoerd Dijkstra ontdekte dat zijn kracht lag in het kopen en ontwikkelen van onroerend goed en breidde zijn hotelgroep steeds verder uit.

Nu ...

In 1977 werd Sjoerd Dijkstra eigenaar van het Eden Hotel aan de Amstel in Amsterdam en toen hij in 1999 een naam zocht voor zijn hotelgroep van drie hotels, viel de keuze op Eden Hotel Group. De laatste jaren is de merknaam wat naar de achtergrond verdwenen door de fusie met Hampshire Hotels, maar met de lancering van de dertien hotels onder de naam Eden Hotels in februari 2018 is het hotelmerk van de familie Dijkstra terug van weggeweest. 

Momenteel is Billy Skelli-Cohen de CEO van Eden Hotels. Hij is een doorgewinterde horeca-exploitant met een track record op het gebied van investeringen, ontwikkeling en exploitatie. 

Eden Hotels onderstreept het unieke, eigen karakter van elk hotel dat bij de groep hoort. Dat betekent een identiteit die past bij de omgeving en bij de uitbater – een persoonlijke touch die garant staat voor nog meer gasttevredenheid.