Sjoerd Dijkstra Foundation landelijk partner van JINC

07 Feb 2019

De Sjoerd Dijkstra Foundation, de stichting van Eden Hotels, is landelijk partner geworden van JINC. Deze organisatie helpt kinderen die opgroeien in een omgeving met sociaal-economische achterstand aan een betere start op de arbeidsmarkt. Het programma bestaat uit sociale vaardigheids- en sollicitatietrainingen, bliksemstages en ontmoetingen met professionals.

De samenwerking kreeg meteen een vliegende start op 24 januari met het JINC-event De Baas van Morgen. VMBO-leerling Madorisson Kirnon (14) mocht zich een dag lang de baas van Eden Hotels noemen.

Handtekening onder het partnerschap

Donderdag 24 januari 2018 namen kinderen uit het hele land voor één dag het stokje over van een baas, CEO, directeur, burgemeester of hoofdredacteur tijdens het event ‘JINC Baas van Morgen’. Madorisson nam met veel plezier en enthousiasme het werk van Eden Hotels directeur Leon Dijkstra over. Dit vormde meteen de aftrap van een landelijke samenwerking met JINC. Kinderen schoppen het vaak minder ver als hun ouders een lager inkomen hebben of wanneer ze in een achterstandswijk wonen, JINC helpt hen aan een betere start op de arbeidsmarkt. Kinderen tussen de 8 en 16 jaar krijgen de mogelijkheid mee te kijken in verschillende Eden Hotels door het hele land, van Leeuwarden tot Maastricht. De Sjoerd Dijkstra Foundation zet zich in voor maatschappelijke projecten voor kwetsbare groepen in de samenleving, waaraan vanuit Eden Hotels wordt bijgedragen met kennis en expertise.

Voor iedereen een passende baan

Léon Dijkstra over de samenwerking met JINC: “Ik ben ontzettend blij en trots dat de samenwerking met JINC een feit is! Het is geweldig om jonge mensen te helpen hun talenten te ontdekken en een baan te vinden die bij hen past. Op 24 januari nam Madorisson Kirnon mijn taken over en dat was een mooie ervaring voor ons allebei. Van een vergadering op het hoofdkantoor tot het maken een eigen virgin cocktail, Madorisson heeft een ware vuurdoop gehad!” JINC-directeur Daniël Roos is uiteraard heel blij dat hij Eden Hotels mag verwelkomen als landelijk partner: “Eden Hotels is met al haar hotels heel belangrijk voor ons. Samen zullen wij jongeren enthousiasmeren voor de sector horeca”.

Over Eden Hotels en de Sjoerd Dijkstra Foundation

Eden Hotels zorgt al sinds 1947 voor een lokale beleving en blijvende herinneringen. Een groep van unieke stadshotels waar niet alleen alle ‘basics’ dik in orde zijn, maar waar vooral gastvrijheid de belangrijkste pijler is. Eigenwijs, persoonlijk, fris en uniek: zo kenmerken de 12 eigen Eden Hotels zich. De eigen hotels bestaan uit The Lancaster Hotel Amsterdam, Eden Hotel Amsterdam, The Manor Amsterdam, The ED Hotel Amsterdam, Jan Luyken Amsterdam, City Hotel Hengelo, Crown Hotel Eindhoven, Babylon Hotel Den Haag, Designhotel Maastricht, City Hotel Groningen en Oranje Hotel Leeuwarden en Savoy Hotel Rotterdam. Zie voor meer informatie: www.edenhotels.nl of bekijk de individuele websites.

De Sjoerd Dijkstra Foundation werd in 2007 opgericht door Eden-oprichter en voormalig directeur Sjoerd Dijkstra en geeft financiële steun aan maatschappelijke projecten. Zie voor meer informatie ook Sjoerd Dijkstra Foundation.