Zien Group versterkt Senior Managementteam om ambitieus groeiplan te realiseren

07 Feb 2023  |  Business

Amsterdam, 6 februari 2023 – Zien Group – de moedermaatschappij van Eden Hotels en toekomstige merken en bedrijven – kondigt vandaag de aanstelling aan van twee senior medewerkers, om het ambitieuze groeiplan van Zien Group te realiseren en het potentieel van haar mensen en merken optimaal te benutten.

João Fidalgo (links) en Diederik Visser (rechts)

Bij Zien Group is Diederik Visser aangesteld als Director of IT en João Fidalgo als Director of Development. ‘’Diederik en João zijn ervaren aanwinsten die ons leiderschapsteam versterken. Nu we willen beginnen met de uitvoering van onze visie en plannen in 2023 is het geweldig om zulk talent toe te voegen aan de groep, aldus Billy Skelli-Cohen, CEO van Zien Group. ‘’Beide functies zijn cruciaal voor de ontwikkeling van onze merken en de strategische uitbreiding van de groep in heel Europa en het Verenigd Koninkrijk.’’

Diederik Visser, Director of IT

Diederik is aangesteld als Director of IT bij Zien Group om een digital-first aanpak te versnellen en zo een naadloze hotelervaring te kunnen bieden. Diederik, die al meer dan 23 jaar ervaring in hospitality heeft, zal bij Zien Group verantwoordelijk zijn voor de technologie strategie, met als doel de efficiëntie te verhogen en processen te automatiseren. Hij brengt een schat aan ervaring en passie met zich mee na eerdere langdurige functies bij internationale hotel merken, waaronder Hilton International, Radisson Hotel Group en Carlson Rezidor Hotel Group.

João Fidalgo, Director of Development

João is aangesteld als Director of Development en zal verantwoordelijk zijn voor capital expenditure en het beheer van externe- en interne belanghebbenden, om ervoor te zorgen dat alle projecten efficiënt worden opgeleverd. João heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van management bij multidisciplinaire projecten in Europa, waaronder luxe woningbouw & hospitality, zoals citizenM; en retail, waaronder Nike.

Banner_press_imagesx900.png

Over Zien Group

Zien Group is in september 2022 opgericht als platform voor het beheer en exploitatie van horecabedrijven. De naam Zien verwijst naar de toekomstvisie van de groep en weerspiegelt de missie om via hospitality het potentieel van het vastgoed te ontsluiten.

De focus van Zien Group ligt in eerste instantie op de bestaande hotels in Nederland, het verfijnen van het merk Eden en het creëren van een nieuwe keten van individuele hotels. De ambitie is om verder uit te groeien naar andere Europese landen en het Verenigd Koninkrijk.

Skelli-Cohen, CEO van Zien Group, heeft zijn sporen binnen het hotelwezen verdiend met een grote staat van dienst op het gebied van investeringen, ontwikkeling en exploitatie. Tijdens zijn periode als CEO van Lore Group was Skelli-Cohen verantwoordelijk voor overnames, herpositioneringen en management van prestigieuze hotels zoals het Pulitzer Amsterdam, Sea Containers London en Riggs Washington DC. Als laatste richtte hij mede het hotelmerk Àterre op.

Meer informatie: theziengroup.com

Over Eden Hotels

Eden Hotels zorgt al sinds 1947 voor een lokale beleving en blijvende herinneringen. Een groep van unieke stadshotels waar niet alleen alle ‘basics’ dik in orde zijn, maar waar vooral gastvrijheid de belangrijkste pijler is. Eigenwijs, persoonlijk, fris en uniek: zo kenmerken de 12 eigen Eden Hotels zich. De eigen hotels bestaan uit The Lancaster Hotel Amsterdam, Eden Hotel Amsterdam, The Manor Amsterdam, The ED Hotel Amsterdam, Jan Luyken Amsterdam, City Hotel Hengelo, Crown Hotel Eindhoven, Babylon Hotel Den Haag, Designhotel Maastricht, City Hotel Groningen en Oranje Hotel Leeuwarden en Savoy Hotel Rotterdam.

Meer informatie: edenhotels.nl of op de websites van de afzonderlijke hotels.